Projektas „Vandens paslaptys“

Priešmokyklinio ugdymo grupės ugdytiniai su mokytoja I. Makare vykdė dviejų savaičių projektą „Vandens paslaptys“. Projekto tikslas – plėtoti vaiko pojūčius per įvairias veiklas, siekiant pažinti vandens savybes bei svarbą žmogui ir jį supančiai aplinkai. Supažindinti vaikus su vandens gyventojais ugdant vaikų aplinkos pažinimo, fizinio aktyvumo, meninės raiškos, kūrybinės raiškos, bendravimo su bendraamžiais, skaičiavimo, sakytinės/rašytinės kalbos įgūdžius.

Vandens pasaulis yra labai platus ir spalvingas, tačiau dauguma vaikų galvoja, kad vandenyje gyvena tik žuvys ir varlės. Bet juk vandenyje yra ne tik įvairių gyventojų, bet ir augalų, kurių dauguma kasdienybėje nesutinkame.

Pirmiausia mokiniai žiūrėjo vaizdo įrašus apie vandens gyventojus. Po to aplankė biblioteką, kurioje pavartė enciklopedijas, diskutavo, pasidalijo patirtimi apie jau pažįstamus ir žinomus vandens gyventojus. Mokiniai energingai šoko pagal „Baby shark“ dainą ir žaidė žaidimą „Žuvys ir tinklas“. Visi kartu po 1–2 eilutes išmoko ir gražiai padeklamavo eilėraštį „Žuvys“, iškirpo įvairių vandens gyventojų, juos atpažino ir kūrė vandens gyvenimą ant šviečiančio stalo. Ugdytiniai piešė ant smėlio, dėliojo kriaukles ir akmenukus, iš kartono pasigamino muilu varomus laivelius ir plukdė vandenyje. Daug emocijų vaikams suteikė „Medūzų šokis‘‘(vaikai buteliuose pasigamino medūzas ir stebėjo, kaip jos juda). Atliko įvairias STEAM veiklas: „Besiskleidžiančios gėlės“, „Akvariumas“, „Spalvų šėlsmas“, „Vandens paveikslas“, o daugiausiai emocijų vaikams sukėlė „Burbulų iššūkis“.

Projekto metu vaikai naudojosi ir informacinėmis technologijomis: planšetiniais kompiuteriais (dėliojo dėliones, piešė, gaudė, skaičiavo jūros gyventojus); interaktyviomis grindimis (žaidė žaidimus: „Pagauk medūzą“, „Vandens čiurlenimas“, „Nepakliūk rykliui“, „Surask lobį“.

Vaikams projektas „Vandens paslaptys“ buvo įdomus ir naudingas, nes galėjo tyrinėti, pažinti naują ir neatrastą gamtą. Projekto metu vaikai ugdė savo kūrybiškumą, meninę raišką, aplinkos pažinimo ir skaitymo bei sakytinės kalbos įgūdžius, gerino bendravimo ir bendradarbiavimo, problemų sprendimo, informacinių technologijų ir tyrinėjimo gebėjimus, lavino smulkiąją motoriką bei fizinį aktyvumą.

Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Inga Makarė