Geros savijautos programa gimnazijoje

Augdami vaikai susiduria su daugybe iššūkių ir patiria daug stresinių situacijų. Šie iššūkiai gali turėti skirtingą poveikį jų vystymuisi. Be paramos ir įgūdžių stresinės situacijos dažnai turi neigiamą poveikį vaikams ir jų raidai, tačiau esant tinkamam palaikymui, lavinant emocinius ir psichosocialinius vaikų įgūdžius, iššūkiai gali tapti tam tikrai katalizatoriais, padedantys vaikams pritaikyti įgytus metodus ir įgauti didesnį pasitikėjimą savo aplinka ir savo įgūdžiais. Lapkričio 17–18 dienomis 6–7 klasėse gimnazijoje įgyvendinta Geros savijautos programa ,,Dėmesingumo įsisąmoninimo pradžiamokslis“.Užsiėmimuose buvo naudojami dėmesingo įsisąmoninimo (angl. mindfulness) bei atjautos sau (angl. self-compassion) metodai, kuriuos vaikai gali vėliau pritaikyti susidurdami su sunkumais ir iššūkiais. Taikant šią techniką galima gana greitai ir veiksmingai pagerinti vaikų dėmesio koncentraciją, atmintį, emocinę savireguliaciją ir elgesio planavimą, gebėjimą susikaupti ir atsipalaiduoti, socialinius, negatyvių emocijų ir elgesio valdymo įgūdžius.Emocinis intelektas itin svarbus mokykloje, asmeniniame gyvenime, santykiuose su aplinkiniais, todėl verta skirti daugiau dėmesio savęs pažinimui ir trokštamų savybių išsiugdymui. Tada tikimybė sulaukti pasisekimo ir įgyvendinti net pačius slapčiausius savo tikslus tikrai padidės.

Regina Rimkutė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui