STEAM iššūkiai pasakomis

STEAM veiklos yra vienas efektyviausių būdų sudominti vaikus knygų skaitymu. Jos lavina vaizduotę, padeda vaikams suprasti, kaip pasakose pateikiama informacija gali būti pritaikoma realiame gyvenime, ugdo jų kūrybiškumą. Stebint, kad šiuolaikiniai vaikai sunkiai išklauso pasakos iki galo, lapkričio mėnesį Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazijos PUG ir pradinių klasių mokytojoms kilo mintis skaitant ir analizuojant pasakas integruoti STEAM veiklas.
PUG 1 ugdytiniams pasakos „Saulė ir mėnulis‘‘ klausymasis ir skaitymas virto projektu „Saulės palydovas – Mėnulis‘‘. Ugdytiniai, kartu su mokytoja Loreta Gedeikiene, perskaitę pasaką pasigamino pasakos veikėjų karūnas ir suvaidino pasaką. Žiūrėdami video įrašus apie dangaus kūnus analizavo, kaip atrodo mėnulio paviršius, atlikdami STEAM veiklą dekoravo mėnulį guašu, soda ir actu. Vaikai stebėjo, kaip reaguoja soda su actu, kaip mėnulyje atsiranda krateriai, pasidarė mokomąją priemonę – darbelį su mėnulio fazėmis. Ugdytiniams buvo įdomu spėlioti mįsles, vartyti spalvotas knygas, enciklopedijas, atlikti skaičiavimo užduotėles apie dangaus kūnus. Smagiausia veiklos dalis – pamoka Pajūrio miestelio bibliotekoje. Ten vaikai išsikepė mėnulių, žvaigždučių. Vaikai tešlą kočiojo, spaudė formeles, stebėjo, kaip kepa sausainiai.
PUG 2 ugdytiniai su mokytoja Sigita Olendriene perskaitė pasaką „Katinėlis ir gaidelis”. Iš pradžių aptarė visą veiksmų eigą. Po to pasigamino veikėjus ir išmoko vaidinti šią pasaką. Susipažinę su pasaka „Vilkas ir septyni ožiukai“, žiūrėjo filmuką, pasigamino veikėjus ir smagiai suvaidino pasaką. Perskaitę pasaką „Trys paršiukai”, naudodamiesi planšetėmis susirado pasakos veikėjus ir kibo statyti paršiukų namelius ir veikėjus iš modelino bei plastilino.
1 klasės mokiniai su mokytoja Inga Makare perskaitę ir išklausę pasaką „Trys paršiukai“, pasiskirstę į 3 komandas, pasigamino paršelius. Po to pirmokai iš duotų priemonių statė namelius. Pirmoji komanda statė iš putplasčio kamuoliukų, antroji iš medinių lazdelių, o trečioji – iš plytų. Smagiausia dalis buvo kai plaukų džiovintuvu buvo sukeltas vėjas, kuris ir išaiškino, kuris namelis tvirčiausias. Kaip ir pasakoje, laimėjo namelis iš plytų. Pirmokai – tikri smalsuoliai – nieko nelaukdami leidosi į kitos pasakos nuotykius. Pasirinkę pasaką „Pagrandukas“ technologijų kabinete išsikepė ir dekoravo savo pagrandukus.
Trečios klasės mokiniai su mokytoja Jolita Vydmantiene Jomantų kaimo bibliotekoje skaitė Astridos Lindgren knygą „Pepė Ilgakojinė”. Mokiniai sugalvojo po 2-3 žodžius, apibūdinančius šios pasakos veikėją, aptarė jos poelgius. Tuomet kūrė ir kaspinėliais, blizgučiais bei spalvotomis snaigėmis dekoravo Pepės kojines. Idėja integruoti STEAM veiklas į pasakų kūrimo procesą buvo įgyvendinta. Vaikai patyrė daug teigiamų emocijų. Veiklų metu džiugu buvo stebėti vaikų susidomėjimą atliekamomis veiklomis, nuostabą, žingeidumą, pasiekto rezultato džiaugsmą, išgyventą bendrystės vienų su kitais jausmą. Tai paskatino vaikus daugiau domėtis, klausinėti, pasakoti apie patirtus įspūdžius. Sustiprėjo vaikų kritinis ir kūrybinis mąstymas, mokėjimas spręsti iškilusias problemas.

Inga Makarė, pradinių klasių mokytoja

Paskutinį kartą atnaujinta: 2023 gruodžio 27

-