Respublikinis projektas – konkursas „STEAM LABORATORIJA 2024 – ORAS“

Vasario mėnesį Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazijos PUG1 ugdytiniai su mokytoja Loreta ir mokytojo padėjėja Daiva dalyvavo respublikiniame Plungės lopšelio-darželio „Vyturėlis“ inicijuotame projekte–konkurse „STEAM LABORATORIJA 2024 – ORAS“. Projekto, skirto ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigoms, tikslas – panaudojant STEAM metodą, suteikti ugdytiniams žinių apie orą ir jo savybes.
Eksperimentų metu ugdytiniai mokėsi užduoti klausimus, kelti hipotezes, kritiškai mąstyti, bendrauti ir bendradarbiauti. Vaikai, tyrinėdami orą, atliko įvairius kūrybinius darbus bei eksperimentus.
Tyrė oro buvimą ir nebuvimą. Sužinojo, kad oras yra bespalvis, lengvas, bet užima erdvę, kad jį galima suspausti, jį galima pajusti švelniu vėsos pojūčiu, kad neturi spalvos, kvapo ir skonio ir visiems gyviems organizmams reikia oro, kad galėtų išgyventi.
Atlikę bandymus su žvake sužinojome, kad net žvakei reikia oro, nes ją uždengus stiklainiu, ji negali degti, nes nebelieka deguonies. Stebėjome po kurio dydžio indu žvakutė užges greičiau, kėlėme klausimą – kodėl? Ar oras sveria? Taip. Tai įrodėme atlikdami eksperimentą su balionais – svėrėme pripūstą ir nepripūstą balioną. Ar oras užima vietą? Taip. Pilant vandenį per piltuvėlį į butelį vanduo nesubėga, jeigu oras negali išeiti, o popierinė nosinaitė, stiklinėje ją panardinus į vandenį, išlieka sausa, nes oras trukdo vandeniui įbėgti. Atlikdami užduotį „Pakelk puodelį be rankų“ ugdytiniai eksperimentavo su balionais, sprendė klausimą, kaip pakelti puodelį, stiklinaitę. Dar pažaidėme estafetę – kas greičiau perneš stiklinaites su balionu. Įsitikinome, koks oras stiprus, turintis daug jėgos. O gal oras gali priešintis? Ar orą galima suspausti? Taip. Sukonstravę automobilius, varomus oru, tuo įsitikinome. Buvo smagu žiūrėti, kaip toli pačios rieda, vaikų rankomis pagamintos, mašinėlės. Oras – įvairių dujų mišinys. Vaikai tuo įsitikino atlikdami eksperimentą „Kaip ant mielių augantys vaiduokliukai“.
Žinoma, 6 metų vaikams yra sunku suprasti sudėtingas sąvokas apie orą, bet jie gali suprasti, kad oras yra būtinas gyvenimui ir kvėpavimui. Taip pat jie gali išmokti, kad oras turi savybes, kurios gali paveikti mūsų kasdieninį gyvenimą. Todėl svarbu vaikams nuo mažens mokytis apie oro savybes ir jų svarbą, kad jie galėtų geriau suprasti pasaulį, kuriame gyvena. Smagūs eksperimentai ir žaidimai vaikams suteikia daug žinių, patirties.

Pradinių klasių mokytoja Loreta Gedeikienė

Paskutinį kartą atnaujinta: 2024 kovo 22

-