Projektas „Ką slepia ruduo?“

Visą rugsėjo mėnesį priešmokyklinio ugdymo grupė su mokytoja Inga Makare vykdė projektą „Ką slepia ruduo“. Projekto tikslas – stebint ir pažįstant gamtą skatinti rinkti medžių ir krūmų lapus bei kitą gamtinę medžiagą, įtvirtinti žinias apie rudens požymius, kurti dailės darbelius iš susirinktos gamtinės medžiagos, ugdyti kūrybiškumą per STEAM veiklą. Patyriminių veiklų metu ugdytiniai stebėjo lapus, kaštonus, giles, šermukšnius, juos rūšiavo pagal spalvas ir dydžius, tyrinėjo pro mikroskopą. Veiklas atliko skirtingose aplinkose (lauke, klasėje, aktų salėje, „Vilkiukų klube“).

Mažųjų darbeliuose atgijo lapai. Vaikai atliko užduotis naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais, programavo robotais-bitutėmis. Veiklos, naudojantis išmaniosiomis technologijomis, ugdė vaikų kompiuterinį raštingumą, mąstymą.

Projekto dalyviai  konstravo iš gamtoje rastų šakelių, pagaliukų bei atliko inžinerinius iššūkius.

Ugdytiniai piešė, eksperimentavo su spalvomis, atliko sensorinius tyrinėjimus. Daugiausiai emocijų sukėlusi veikla – dažymas augalais. Mokiniai dėjo skirtingų spalvų lapus ant medvilninio audinio, tuomet akmenuku kaleno, kol išgavo lapų spalvas, siluetus. Taip pat lapų antspaudais kūrė gėlių žiedelių peizažus.

Per matematikos pamokas vaikai skaičiavo, grupavo, dėliojo skaitmenis iš kaštonų, kankorėžių. Taip pat įtvirtino geometrinių formų pavadinimus, lygino, ieškojo sekos pavyzdžių. Įvairių veiklų metu vaikai įgijo asmeninės patirties, ugdė  gebėjimą sieti matematiką su realiu pasauliu.

Mažieji, patirdami džiugių emocijų, diskutuodami, lavindami smulkiąją motoriką, akies ir rankos koordinaciją, dėjo į stiklainius pasirinktą gamtinę medžiagą, užsuko dangtelius – taip „užkonservavo rudenį“.

Rugsėjo mėnesį ugdytiniai žiūrėjo mokomojo pobūdžio animacinius filmukus, klausėsi dainelių apie rudenį, atliko keletą bandymų su kankorėžiais.

Projektą vainikavo Vaišių diena. Jos metu vaikai ne tik vaišinosi tėvelių suneštomis gėrybėmis, bet ir stengėsi užrištomis akimis atspėti iš maišelio išsitrauktą daržovę, ją paragauti. Ugdytiniai matavo, svėrė, įvardijo visas daržoves ir vaisius, juos spalvino, rūšiavo ir skaičiavo, žaidė įvairiausius žaidimus. Ačiū Tėveliams, kurie taip pat prisidėjo prie projekto ir paskutinę dieną atnešė gardų obuolių pyragą ir keksiukų.

Suplanuotą įdomią, nekasdienišką, žaismingą patirtinę veiklą vaikams pavyko sėkmingai įgyvendinti. Veiklų metu buvo ugdomos ne tik aplinkos pažinimo, kūrybiškumo,  skaičiavimo, tyrinėjimo sritys, bet taip pat buvo ugdoma sakytinė bei rašytinė kalba, meninė raiška, buvo tobulinami IT įgūdžiai, vaikų iniciatyvumas ir atkaklumas, mokėjimas spręsti problemas, lavinami bendradarbiavimo su bendraamžiais įgūdžiai.

Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Inga Makarė

Paskutinį kartą atnaujinta: 2023 sausio 20

-