Istorijos pagal frazeologizmą „balta varna“

Balandžio 16 d. Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazijos 8a ir 8b klasių mokiniai dalyvavo kitokioje lietuvių kalbos ir literatūros pamokoje – jie pristatė savo sukurtas istorijas pagal frazeologizmą „balta varna“.
Istorijas mokiniai kūrė kiek anksčiau, per literatūros pamokas, skaitydami ir analizuodami amerikiečių rašytojo Ričardo Bacho alegorinę apysaką „Džonatanas Livingstonas Žuvėdra“. Mokiniai išsiaiškino, kad „balta varna“ – metafora, kuria apibūdinamas nuo žmonių grupės besiskiriantis individas. Jis pasižymi kitokiomis vertybėmis, pasaulėžiūra, elgesio ar išvaizdos bruožais nuo aplinkinių, todėl šių yra vertinamas įtariai, gali susilaukti jų paniekos, nesupratingumo. Tai nepritapimo, kitoniškumo simbolis, siejamas su kančia dėl aplinkinių nesupratingumo, nesaugumo. Norėjosi pasidalinti mokinių sukurtomis istorijomis apie išskirtinumą, todėl kartu su mokiniais nutarėme surengti kūrybinių darbų parodą. Mokiniai, rinkdami savo tekstus kompiuteriu, juos iliustruodami ir rengdami darbus parodai tobulino skaitmeninę ir kūrybiškumo kompetencijas. Parodos atidarymo – pamokos metu mokiniai vieni kitiems pristatė savo darbus, taip tobulindami komunikavimo kompetenciją, viešojo kalbėjimo įgūdžius. Dar ruošdami savo kalbas mokiniai pamokų metu diskutavo šiais klausimais: „Ko klausomės, kam kalbame?“, „Kas svarbiau – kalbėti ar klausytis?“, „Geri kalbėtojai = geri klausytojai?“, „Kaip aktyviai klausytis?“, todėl pamokos – parodos metu buvo vertinamas mokinių pasiruošimas kalbai, kalbos struktūra, intonacija, pauzės, balso tembras, garsumas, kūno kalba, bendravimas su klausytojais, kalbos taisyklingumas.
Pamokos aptarimo metu mokiniai išsakė savo pastebėjimus, įsivertino, ar pavyko, kiek pavyko būti gerais kalbėtojais ir gerais klausytojais, kokius savo gebėjimus dar kiekvienas turi patobulinti. Labai džiaugiuosi mokinių atliktais darbais.

Irena Tverijonienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025 liepos 1