Integruota matematikos ir fizinio ugdymo pamoka „Žaidžiame daugybą“

Nuolat didėjant informacijos srautui mokiniai įprastais metodais nesugeba tinkamai apdoroti naujos gausios informacijos bei jos įsiminti. Daugybos lentelė – tikras iššūkis Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazijos 2 klasės mokiniams. Geriausi daugybos lentelės mokymosi metodai – kartojimas, žaidimai, skaičių grupavimas ir garsiniai pratimai. Norint antrokams įtvirtinti daugybos lentelę 2024 m. gruodžio 18 d. jų auklėtoja Inga ir mokinio padėjėja Laima vedė integruotą matematikos ir fizinio ugdymo pamoką ,,Žaidžiame daugybą“.
Pamokos pradžioje mokytoja vaikams įvardijo pamokos temą ir uždavinį. Pirmiausia antrokai pakartojo daugybos lentelę žaisdami su kamuoliu. Kiekvienas vaikas, pagavęs kamuolį pateikė daugybos veiksmo atsakymą ir atliko paskirtus įvairius mankštos pratimus (pašokinėja 5 kartus, padaro 5 pritūpimus, apibėga aplink klasę, pašokinėja ant vienos kojos ir t.t.). Mokiniai noriai atsakinėjo ir aktyviai atliko visus mankštos pratimus. Toliau sekė taikliosios rankelės užduotis. Pagal ištrauktos spalvos lapelius mokiniai susiskirstė į poras. Naudodami suktuką išsuko ir atliko daugybos veiksmus porose. Laimėjo pora, pirma atlikusi visus veiksmus teisingai. Smagu, kad antrokai puikiai vienas kitą pažįsta, moka dirbti porose. Kita užduotis – daugybos kryžiažodis. Teisingai atlikę daugybos veiksmus antrokai sudėjo tinkamą žodį. Atsikvėpimui vaikai padarę smagią mankštelę, vėl susikaupę laukė, kol programėlė juos suskirstys į grupes. Steam užduotis – surask ir išspręsk paslėptus veiksmus. Nudažytame vandenyje paslėpti daugybos veiksmai. Smalsieji antrokai ieškojo veiksmų ir pasitardami grupėse juos sėkmingai išsprendė. Kita užduotis reikalavo maksimalaus susikaupimo, greičio, kritinio mąstymo gebėjimų. Toliau dirbdami grupėse vaikai traukė tualetinio popieriaus ritinėlį, ant kurio padėtas puodelis su teniso kamuoliuku. Nenumetant kamuoliuko reikėjo suvynioti tualetinį popierių, nubėgti iki lentos ir išspręsti veiksmą. Mikliai dirbdami komandose vaikai palaikė vieni kitus, patarinėjo ir sėkmingai įvykdė užduotį. Įsivertinimui kiekvienas antrokas atliko daugybos užduotis naudodamas planšetėse platformą ,,Wordwall“. Pasak įvairių tyrimų, mokymasis per žaidimą skatina didesnį mokinių įsitraukimą, labiau motyvuoja siekti rezultatų bei leidžia net dešimt kartų geriau įsisavinti informaciją. Dalyvaudami aktyvioje, linksmoje ir veiksmo kupinoje netradicinėje matematikos pamokoje mokiniai įtvirtino ne tik daugybos lentelę, bet ir trumpam pamiršo suolus, vadovėlius ir pratybų sąsiuvinius. O tai juk taip smagu!

Pradinio ugdymo mokytoja Inga Makarė

Paskutinį kartą atnaujinta: 2024 gruodžio 20