Rugsėjo 26 d. Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazijos pirmokėliai lankėsi Tauragės STEM atviros prieigos centre, kur jų laukė dvi įtraukiančios edukacijos.
Pirmoje veikloje „Cheminė mozaika – ikriukai“ vaikai tapo tikrais mažaisiais chemikais. Jie susipažino su įdomiu eksperimentu, sužinojo, kad pridedant specialių cheminių medžiagų iš spalvingo tirpalo susiformuoja spalvingi ikriukai. Kiekvienas mokinys pats su pipete traukė spalvotą tirpalą ir lašino jį į cheminį skystį. Vos tik lašelis patekdavo į tirpalą, iškart pasigamindavo mažas spalvotas ikriukas. Vėliau vaikai su mažais sieteliais juos gaudė, džiovino ir, pasitelkę vaizduotę, panaudojo kūrybiškai, ikriukais papuošė medžių lapų trafaretus, sukūrė spalvingas kompozicijas, o medžiams dar parinko ir „užaugino“ vaisius. Eksperimento metu mokiniai ne tik stebėjo cheminius procesus, bet ir patys galėjo pabūti tyrėjais, sužinojo, kaip vyksta paprasti cheminiai procesai, iškart pamatė rezultatą.
Antrojoje – jungtinėje edukacijoje „Energijos ir mechanikos paslapčių labirintais“ pirmokai pasijuto inžinieriais ir programuotojais. Jie mokėsi naudotis specialia kompiuterine programa, kurios pagalba galėjo surinkti mašiną, prijungti reikalingas detales ir ją užprogramuoti. Didžiausias džiaugsmas laukė pabaigoje – vaikų pačių sukurti modeliai atgijo ir pradėjo važiuoti. Mokiniai džiūgavo, lenktyniavo tarpusavyje, stebėjo, kaip skirtingai juda jų mašinos, ir suprato, kad programavimas – tai ne tik darbas kompiuteryje, bet ir realiai veikiantys kūriniai. Ši veikla vaikams suteikė ne tik daug naujų žinių apie mechaniką bei programavimą, bet ir padovanojo kūrybinio atradimo džiaugsmą, bendradarbiavimo patirtį bei neblėstančias emocijas.
Kelionė tuo nesibaigė. Grįždami namo mokiniai dar aplankė Pagramančio piliakalnį, smagiai kopė į jį, dairėsi nuo viršūnės ir džiaugėsi atsiveriančiais gamtos vaizdais. Vėliau Pagramančio regioniniame parke jie kilo į aukštą apžvalgos bokštą. Užlipę į viršų pirmokai susižavėję stebėjo plačiai atsiveriančią panoramą, o didžiausią įspūdį paliko reginys, kaip upė Akmena įteka į Jūrą. Vaikai ne tik grožėjosi šiuo vaizdu, bet ir praplėtė žinias apie upes, sužinojo, kad Akmena yra Jūros intakas, aptarė, kaip upės susilieja, koks jų kelias ir kokią svarbą jos turi gamtai bei žmogui. Ši diena pirmokams buvo kupina įspūdžių, naujų žinių ir kūrybinio džiaugsmo. Jie ne tik eksperimentavo su ikriukais ir mokėsi programuoti, bet ir patyrė nuostabius gamtos vaizdus, praplėtė pasaulio pažinimo žinias bei sustiprino draugystę. Visa patirtis skatino smalsumą, bendradarbiavimą, kūrybiškumą ir suteikė daug teigiamų emocijų – tai buvo tikrai įsimintina diena, pilna atradimų ir džiaugsmo.
Pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Dana Dainauskienė

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025 spalio 3